Τετάρτη, 18 Ιουνίου 2025
Ροή ενημέρωσης:

Διεύθυνση Παιδείας και Δια Βίου Μάθησης

Αρμοδιότητες

Η Διεύθυνση Παιδείας και Δια Βίου Μάθησης ασκεί σε επίπεδο Περιφέρειας τις αρμοδιότητες σε θέματα παιδείας και δια βίου μάθησης οι οποίες έχουν ανατεθεί στις Περιφέρειες κατά την κείμενη νομοθεσία ενώ είναι αρμόδια και για τη διαδικασία μεταφοράς των μαθητών των δημοσίων σχολείων πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Στο πλαίσιο αυτό είναι αρμόδια για τον συντονισμό των αρμόδιων υπηρεσιών των Περιφερειακών Ενοτήτων για τις εν λόγω αρμοδιότητες που έχουν τοπικό χαρακτήρα.

Διάρθρωση και αρμοδιότητες Tμημάτων

Τη Διεύθυνση Παιδείας και Δια Βίου Μάθησης απαρτίζουν οι εξής οργανικές μονάδες:

Το Τμήμα Παιδείας και Δια Βίου Μάθησης είναι αρμόδιο ιδίως για:

  1. το σχεδιασμό και την τελική κατάρτιση δρομολογίων μεταφοράς μαθητών, σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της οικείας περιφερειακής ενότητας από τον τόπο διαμονής στα σχολεία φοίτησης, περιλαμβανομένης της μεταφοράς μαθητών μουσικών και καλλιτεχνικών σχολείων, ΕΠΑΛ, και ΕΠΑΣ, καθώς και σχολείων Ειδικής Αγωγής και την παρακολούθηση εκτέλεσης συμβάσεων,
  2. τη συγκέντρωση των στοιχείων, από τις σχολικές μονάδες της οικείας περιφερειακής ενότητας, των δικαιούχων δωρεάν μεταφοράς,

  3. τη διερεύνηση της δυνατότητας μεταφοράς μαθητών με ίδια μέσα της Περιφέρειας ή των Δήμων και εκτίμηση των απαιτούμενων δρομολογίων,

  4. την αποστολή των απαραίτητων πινάκων δικαιούχων και δρομολογίων, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, στα αρμόδια Τμήματα Προμηθειών, προκειμένου να προβούν στις απαραίτητες ενέργειες για την ανάθεση του μεταφορικού έργου, κατόπιν διενέργειας των προβλεπόμενων διαγωνιστικών διαδικασιών,

  5. την αντιμετώπιση κάθε θέματος που ανακύπτει κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους και αφορά την ασφαλή και απρόσκοπτη μεταφορά των μαθητών από τον τόπο κατοικίας τους στις σχολικές μονάδες που φοιτούν, σύμφωνα με τις σχετικές συμβάσεις,

  6. τη συγκρότηση σχολικών εφορειών που λειτουργούν στις σχολικές μονάδες εκκλησιαστικής εκπαίδευσης,

  7. τη λειτουργία πιστοποιημένου ΚΕΚ σε επίπεδο Περιφερειακής Ενότητας, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία,

  8. την έγκριση της αδελφοποίησης σχολείων της χώρας με σχολεία της αλλοδαπής, της συνεργασίας αυτών, καθώς και της συμμετοχής μαθητών σε διεθνείς μαθητικές συναντήσεις σε επίπεδο Περιφερειακής Ενότητας,

  9. τη διοικητική υποστήριξη των περιφερειακών υπηρεσιών του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων,

  10. τη διακοπή μαθημάτων λόγω έκτακτων συνθηκών ή επιδημικής νόσου στη χωρική αρμοδιότητα της Περιφερειακής Ενότητας,

  11. τη λήψη αποφάσεων που αφορούν τη λειτουργία των σχολικών μονάδων και δεν επηρεάζουν το εκπαιδευτικό πλαίσιο που καθορίζει το Υπουργείο Παιδείας, όπως: η θέσπιση βραβείων, χορηγιών και άλλων μέσων για την ενθάρρυνση της ανάπτυξης των γραμμάτων και των τεχνών, ο διορισμός και η αντικατάσταση διοικητών ιδρυμάτων που χορηγούν υποτροφίες στη χωρική αρμοδιότητα της Περιφέρειας, η έγκριση της αδελφοποίησης σχολείων της χώρας με σχολεία της αλλοδαπής, της συνεργασίας αυτών, καθώς και της συμμετοχής μαθητών σε διεθνείς μαθητικές συναντήσεις, σε επίπεδο Περιφέρειας, τη διακοπή μαθημάτων λόγω έκτακτων συνθηκών ή επιδημικής νόσου στη χωρική αρμοδιότητα της Περιφέρειας,

  12. τη διοικητική υποστήριξη της λειτουργίας και διαχείρισης των ΚΕΚ της Περιφέρειας,

  13. την αξιοποίηση των τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών στις λειτουργίες και τις σχέσεις της Διεύθυνσης, περιλαμβανομένης της μέριμνας ηλεκτρονικής διασύνδεσης με τις υπηρεσίες και τους φορείς, τη διαδικτυακή πύλη και τα ηλεκτρονικά Μητρώα, των άρθρων 9 και 17 του ν. 3879/2010 (ΦΕΚ Α' 163),

  14. το σχεδιασμό, υλοποίηση και υποβολή ευρωπαϊκών και εθνικών προγραμμάτων χρηματοδότησης που εντάσσονται στο πεδίο της Δια Βίου Μάθησης και της Εκπαίδευσης Ενηλίκων.

 

Το Τμήμα Παιδείας και Δια Βίου Μάθησης είναι αρμόδιο ιδίως για:

  1. το σχεδιασμό και την τελική κατάρτιση δρομολογίων μεταφοράς μαθητών, σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της οικείας περιφερειακής ενότητας από τον τόπο διαμονής στα σχολεία φοίτησης, περιλαμβανομένης της μεταφοράς μαθητών μουσικών και καλλιτεχνικών σχολείων, ΕΠΑΛ, και ΕΠΑΣ, καθώς και σχολείων Ειδικής Αγωγής και την παρακολούθηση εκτέλεσης συμβάσεων,
  2. τη συγκέντρωση των στοιχείων, από τις σχολικές μονάδες της οικείας περιφερειακής ενότητας, των δικαιούχων δωρεάν μεταφοράς,

  3. τη διερεύνηση της δυνατότητας μεταφοράς μαθητών με ίδια μέσα της Περιφέρειας ή των Δήμων και εκτίμηση των απαιτούμενων δρομολογίων,

  4. την αποστολή των απαραίτητων πινάκων δικαιούχων και δρομολογίων, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, στα αρμόδια Τμήματα Προμηθειών, προκειμένου να προβούν στις απαραίτητες ενέργειες για την ανάθεση του μεταφορικού έργου, κατόπιν διενέργειας των προβλεπόμενων διαγωνιστικών διαδικασιών,

  5. την αντιμετώπιση κάθε θέματος που ανακύπτει κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους και αφορά την ασφαλή και απρόσκοπτη μεταφορά των μαθητών από τον τόπο κατοικίας τους στις σχολικές μονάδες που φοιτούν, σύμφωνα με τις σχετικές συμβάσεις,

  6. τη συγκρότηση σχολικών εφορειών που λειτουργούν στις σχολικές μονάδες εκκλησιαστικής εκπαίδευσης,

  7. τη λειτουργία πιστοποιημένου ΚΕΚ σε επίπεδο Περιφερειακής Ενότητας, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία,

  8. την έγκριση της αδελφοποίησης σχολείων της χώρας με σχολεία της αλλοδαπής, της συνεργασίας αυτών, καθώς και της συμμετοχής μαθητών σε διεθνείς μαθητικές συναντήσεις σε επίπεδο Περιφερειακής Ενότητας,

  9. τη διοικητική υποστήριξη των περιφερειακών υπηρεσιών του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων,

  10. τη διακοπή μαθημάτων λόγω έκτακτων συνθηκών ή επιδημικής νόσου στη χωρική αρμοδιότητα της Περιφερειακής Ενότητας,

  11. τη λήψη αποφάσεων που αφορούν τη λειτουργία των σχολικών μονάδων και δεν επηρεάζουν το εκπαιδευτικό πλαίσιο που καθορίζει το Υπουργείο Παιδείας, όπως: η θέσπιση βραβείων, χορηγιών και άλλων μέσων για την ενθάρρυνση της ανάπτυξης των γραμμάτων και των τεχνών, ο διορισμός και η αντικατάσταση διοικητών ιδρυμάτων που χορηγούν υποτροφίες στη χωρική αρμοδιότητα της Περιφέρειας, η έγκριση της αδελφοποίησης σχολείων της χώρας με σχολεία της αλλοδαπής, της συνεργασίας αυτών, καθώς και της συμμετοχής μαθητών σε διεθνείς μαθητικές συναντήσεις, σε επίπεδο Περιφέρειας, τη διακοπή μαθημάτων λόγω έκτακτων συνθηκών ή επιδημικής νόσου στη χωρική αρμοδιότητα της Περιφέρειας,

  12. τη διοικητική υποστήριξη της λειτουργίας και διαχείρισης των ΚΕΚ της Περιφέρειας,

  13. την αξιοποίηση των τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών στις λειτουργίες και τις σχέσεις της Διεύθυνσης, περιλαμβανομένης της μέριμνας ηλεκτρονικής διασύνδεσης με τις υπηρεσίες και τους φορείς, τη διαδικτυακή πύλη και τα ηλεκτρονικά Μητρώα, των άρθρων 9 και 17 του ν. 3879/2010 (ΦΕΚ Α' 163),

  14. το σχεδιασμό, υλοποίηση και υποβολή ευρωπαϊκών και εθνικών προγραμμάτων χρηματοδότησης που εντάσσονται στο πεδίο της Δια Βίου Μάθησης και της Εκπαίδευσης Ενηλίκων.

 

Το Τμήμα Παιδείας και Δια Βίου Μάθησης είναι αρμόδιο ιδίως για:

  1. το σχεδιασμό και την τελική κατάρτιση δρομολογίων μεταφοράς μαθητών, σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της οικείας περιφερειακής ενότητας από τον τόπο διαμονής στα σχολεία φοίτησης, περιλαμβανομένης της μεταφοράς μαθητών μουσικών και καλλιτεχνικών σχολείων, ΕΠΑΛ, και ΕΠΑΣ, καθώς και σχολείων Ειδικής Αγωγής και την παρακολούθηση εκτέλεσης συμβάσεων,
  2. τη συγκέντρωση των στοιχείων, από τις σχολικές μονάδες της οικείας περιφερειακής ενότητας, των δικαιούχων δωρεάν μεταφοράς,

  3. τη διερεύνηση της δυνατότητας μεταφοράς μαθητών με ίδια μέσα της Περιφέρειας ή των Δήμων και εκτίμηση των απαιτούμενων δρομολογίων,

  4. την αποστολή των απαραίτητων πινάκων δικαιούχων και δρομολογίων, σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, στα αρμόδια Τμήματα Προμηθειών, προκειμένου να προβούν στις απαραίτητες ενέργειες για την ανάθεση του μεταφορικού έργου, κατόπιν διενέργειας των προβλεπόμενων διαγωνιστικών διαδικασιών,

  5. την αντιμετώπιση κάθε θέματος που ανακύπτει κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους και αφορά την ασφαλή και απρόσκοπτη μεταφορά των μαθητών από τον τόπο κατοικίας τους στις σχολικές μονάδες που φοιτούν, σύμφωνα με τις σχετικές συμβάσεις,

  6. τη συγκρότηση σχολικών εφορειών που λειτουργούν στις σχολικές μονάδες εκκλησιαστικής εκπαίδευσης,

  7. τη λειτουργία πιστοποιημένου ΚΕΚ σε επίπεδο Περιφερειακής Ενότητας, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία,

  8. την έγκριση της αδελφοποίησης σχολείων της χώρας με σχολεία της αλλοδαπής, της συνεργασίας αυτών, καθώς και της συμμετοχής μαθητών σε διεθνείς μαθητικές συναντήσεις σε επίπεδο Περιφερειακής Ενότητας,

  9. τη διοικητική υποστήριξη των περιφερειακών υπηρεσιών του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων,

  10. τη διακοπή μαθημάτων λόγω έκτακτων συνθηκών ή επιδημικής νόσου στη χωρική αρμοδιότητα της Περιφερειακής Ενότητας,

  11. τη λήψη αποφάσεων που αφορούν τη λειτουργία των σχολικών μονάδων και δεν επηρεάζουν το εκπαιδευτικό πλαίσιο που καθορίζει το Υπουργείο Παιδείας, όπως: η θέσπιση βραβείων, χορηγιών και άλλων μέσων για την ενθάρρυνση της ανάπτυξης των γραμμάτων και των τεχνών, ο διορισμός και η αντικατάσταση διοικητών ιδρυμάτων που χορηγούν υποτροφίες στη χωρική αρμοδιότητα της Περιφέρειας, η έγκριση της αδελφοποίησης σχολείων της χώρας με σχολεία της αλλοδαπής, της συνεργασίας αυτών, καθώς και της συμμετοχής μαθητών σε διεθνείς μαθητικές συναντήσεις, σε επίπεδο Περιφέρειας, τη διακοπή μαθημάτων λόγω έκτακτων συνθηκών ή επιδημικής νόσου στη χωρική αρμοδιότητα της Περιφέρειας,

  12. τη διοικητική υποστήριξη της λειτουργίας και διαχείρισης των ΚΕΚ της Περιφέρειας,

  13. την αξιοποίηση των τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών στις λειτουργίες και τις σχέσεις της Διεύθυνσης, περιλαμβανομένης της μέριμνας ηλεκτρονικής διασύνδεσης με τις υπηρεσίες και τους φορείς, τη διαδικτυακή πύλη και τα ηλεκτρονικά Μητρώα, των άρθρων 9 και 17 του ν. 3879/2010 (ΦΕΚ Α' 163),

  14. το σχεδιασμό, υλοποίηση και υποβολή ευρωπαϊκών και εθνικών προγραμμάτων χρηματοδότησης που εντάσσονται στο πεδίο της Δια Βίου Μάθησης και της Εκπαίδευσης Ενηλίκων.

 

Το Γραφείο Γραμματειακής Υποστήριξης είναι αρμόδιο ιδίως για:

  1. την οργάνωση, ταξινόμηση και τήρηση του πρωτοκόλλου καθώς και του φυσικού και ηλεκτρονικού αρχείου της Διεύθυνσης,

  2. τη διεκπεραίωση και διακίνηση της αλληλογραφίας της Διεύθυνσης και των Τμημάτων,

  3. την επικύρωση, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, αντιγράφων και φωτοαντιγράφων, οποιονδήποτε εγγράφων ή δικαιολογητικών, τα οποία τηρούνται στο αρχείο της Διεύθυνσης.

 

  • Αιτήσεις & Λίστες αναμονής ιατρικών ειδικοτήτων

    Οι αιτήσεις για ιατρικές ειδικότητες στην ΠΔΕ γίνονται πλέον μόνο ηλεκτρονικά μέσω της παρακάτω ηλεκτρονικής εφαρμογής (με χρήση κωδικών taxisnet.)

    Από 01-09-2024 οι τοποθετήσεις των ιατρών για άσκηση σε ιατρική ειδικότητα θα γίνονται με Απόφαση του Προέδρου/Διοικητή του Νοσηλευτικού Ιδρύματος, η οποία θα αναρτάται στο ΔΙΑΥΓΕΙΑ, σύμφωνα με τα οριζόμενα στο Άρθρο 1 της υπ' αριθμ. Γ4δ//Γ.Π.οικ.37686/11-07-2024 Υπουργικής Απόφασης (ΦΕΚ 4576/τ.Β'/06-08-2024).

    Για έναρξη ειδίκευσης τα απαιτούμενα δικαιολογητικά είναι τα οριζόμενα στο Άρθρο 2 της υπ' αριθμ. Γ4δ//Γ.Π.οικ.37686/11-07-2024 Υπουργικής Απόφασης (ΦΕΚ 4576/τ.Β'/06-08-2024) που έχει τεθεί σε ισχύ από την 01/09/2024. Τα απαιτούμενα δικαιολογητικά θα υποβάλλονται ως συνημμένα (σε μορφή pdf) στην αίτηση μέσα από την ηλεκτρονική εφαρμογή. Προσοχή: Η Υπεύθυνη Δήλωση της παρ.ε του Άρθρου 2 της ανωτέρω Υπουργικής Απόφασης είναι απαραίτητo δικαιολογητικό, μπορεί να εκδοθεί μέσα από το www.gov.gr και θα υποβάλλεται σε μορφή pdf μαζί με όλα τα υπόλοιπα δικαιολογητικά της αίτησης 

    Για συνέχιση ειδίκευσης (δηλαδή όταν ο ιατρός για την συγκεκριμένη ειδικότητα που αιτείται έχει ήδη ασκηθεί σε οποιοδήποτε νοσοκομείο της χώρας για κάποιο χρονικό διάστημα) τα απαιτούμενα δικαιολογητικά είναι τα οριζόμενα στο Άρθρο 3 της υπ' αριθμ. Γ4δ//Γ.Π.οικ.37686/11-07-2024 Υπουργικής Απόφασης (ΦΕΚ 4576/τ.Β'/06-08-2024) που έχει τεθεί σε ισχύ από την 01/09/2024. Τα απαιτούμενα δικαιολογητικά θα υποβάλλονται ως συνημμένα (σε μορφή pdf) στην αίτηση μέσα από την ηλεκτρονική εφαρμογή.

     

    Για υποβολή αίτησης ιατρικής ειδικότητας πατήστε ΕΔΩ: eisodos

     

    ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ: Σε περίπτωση κενής θέσης θα διαβιβάζονται στα Νοσηλευτικά Ιδρύματα  προς τοποθέτηση οι αιτήσεις των ιατρών που διαθέτουν πλήρη φάκελο δικαιολογητικών (άδεια άσκησης ιατρικού επαγγέλματος, πτυχίο/πιστοποιητικό πτυχίου ιατρικής, πιστοποιητικό ολοκλήρωσης προκαταρκτικού σταδίου ειδικότητας κ.λ.π.). Σε αντίθετη περίπτωση θα προτείνεται για τοποθέτηση ο επόμενος ιατρός από τη λίστα αναμονής που διαθέτει πλήρη φάκελο δικαιολογητικών (άρθρο 1 της Υ.Α. -ΦΕΚ 4576/τ.Β’/06-08-2024 και υπ’ αριθμ. Γ4δ/Γ.Π.οικ.59808/15-11-2024 εγκύκλιος του Υπουργείου Υγείας).  Οι ιατροί οφείλουν με αποκλειστικά δική τους ευθύνη να υποβάλλουν στην Υπηρεσία μας τυχόν εκκρεμή δικαιολογητικά (επιλέγοντας την 03 -Αίτηση υποβολής συμπληρωματικών δικαιολογητικών της ηλεκτρονικής εφαρμογής της ΠΔΕ) προκειμένου να είναι πλήρης ο φάκελός τους.

     


    ΛΙΣΤΕΣ ΑΝΑΜΟΝΗΣ

    Συγκεντρωτικός Πίνακας ανά ειδικότητα στα Ν.Ι. της Π.Δ.Ε.

    Γ.Π.Ν. Πατρών "Παναγία Η Βοήθεια" (Ρίο)

    Γ.Ν. Πατρών "Ο 'Αγιος Ανδρέας"

    Γ.Ν. Παίδων Πατρών (Καραμανδάνειο)

    Γ.Ν. Ανατολικής Αχαΐας

    Γ.Ν. Αιτωλοακαρνανίας

    Γ.Ν. Ηλείας


     

    ΕΞΑΙΡΕΣΕΙΣ (αποστολή αιτήσεων αποκλειστικά μέσω e-mail)

    Μόνο στις ακόλουθες περιπτώσεις:

    1) Για όσους δεν διαθέτουν ΑΦΜ ή/και ΑΜΚΑ και κατά συνέπεια κωδικούς taxisnet. Τα απαιτούμενα δικαιολογητικά είναι κατά περίπτωση:

    • Για έναρξη ειδίκευσης τα απαιτούμενα δικαιολογητικά είναι τα οριζόμενα στο Άρθρο 2 της υπ' αριθμ. Γ4δ//Γ.Π.οικ.37686/11-07-2024 Υπουργικής Απόφασης (ΦΕΚ 4576/τ.Β'/06-08-2024) που έχει τεθεί σε ισχύ από την 01/09/2024. Προσοχή: Η Υπεύθυνη Δήλωση της παρ.ε του Άρθρου 2 της ανωτέρω Υπουργικής Απόφασης είναι απαραίτητo δικαιολογητικό, μπορεί να εκδοθεί μέσα από το www.gov.gr και θα υποβάλλεται σε μορφή pdf μαζί με όλα τα υπόλοιπα δικαιολογητικά της αίτησης.
    • Για συνέχιση ειδίκευσης (δηλαδή όταν ο ιατρός για την συγκεκριμένη ειδικότητα που αιτείται έχει ήδη ασκηθεί σε οποιοδήποτε νοσοκομείο της χώρας για κάποιο χρονικό διάστημα) τα απαιτούμενα δικαιολογητικά είναι τα οριζόμενα στο Άρθρο 3 της υπ' αριθμ. Γ4δ//Γ.Π.οικ.37686/11-07-2024 Υπουργικής Απόφασης (ΦΕΚ 4576/τ.Β'/06-08-2024) που έχει τεθεί σε ισχύ από την 01/09/2024.


    2) Για αιτήσεις υπεράριθμων ιατρών (για λόγους υγείας και για αθλητές πτυχιούχους ιατρικής σχολής) θα υποβάλλονται μαζί με την αίτηση και τα δικαιολογητικά που αναφέρονται στο Άρθρο 5  της υπ' αριθμ. Γ4δ//Γ.Π.οικ.37686/11-07-2024 Υπουργικής Απόφασης (ΦΕΚ 4576/τ.Β'/06-08-2024) εκτός από τα απαιτούμενα δικαιολογητικά για έναρξη/συνέχιση ειδίκευσης όπως αναφέρονται στα άρθρα 2 και 3 της ίδιας Υ.Α.


    Για την υποβολή της αίτησης μέσω e-mail σε κάθε περίπτωση: Συμπληρώνετε τις παρακάτω φόρμες (αίτηση και υπεύθυνη δήλωση), τις υπογράφετε, τις σκανάρετε σε μορφή pdf και τις αποστέλλετε μαζί με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά (όπως αναφέρονται παραπάνω) στο email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από κακόβουλη χρήση. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε την Javascript για να τη δείτε. της Δ/νσης Δημόσιας Υγείας ΠΔΕ.

     

    Αίτηση για ειδικότητα

    Υπεύθυνη δήλωση ειδικότητας

     


Ο παρών ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την πλοήγησή σας σε αυτόν. Χρησιμοποιώντας τον ιστότοπο αποδέχεστε την αποθήκευση των cookies στη συσκευή σας. Λεπτομέρειες για την Πολιτική Ιδιωτικότητας στο σύνδεσμο privacy policy.

Αποδέχομαι τα cookies από αυτόν τον ιστότοπο.